08-8692929 
 

העולם
המופלא
  בעלי
חיים
  חינוך
לקיימות

ספר אורחים
דף הבית >> ספר אורחים

אפריל 2010
חוות דעת על תוכניות קרב-דעת הדרכות
1.חקלאות ואיכות הסביבה.                                                 
2.   העולם המופלא.

שלום דעת הדרכות!

אפתח מכתב זה בפרגון לעצמי על בחירה נכונה שעשיתי כאשר לקחתי את שתי התוכניות המוזכרות עבור תלמידנו.

את העולם המופלא לא הכרתי קודם ואני מאוד שמחה שנחשפתי השנה לתוכנית מעשירה כל כך. התלמידים בבית ספרינו הם מארצות מוצא  ומתרבויות שונות ועל כן חשיבותה של תוכנית זו. בכל מפגש יוצאים ל"מסע" בו הם מגלים ארצות ותרבויות ונחשפים למנהגים, לטקסים ללבוש ומטעמים.
אין שעור דומה לקודמו וכל שיעור הוא חוויה וזה ייאמר לזכותה של המדריכה לימור שמעבירה כל שיעור בהמון אנרגיות ומתאימה עצמה לתלמידים.

משנה לשנה המודעות לאיכות הסביבה הולכת ומתעצמת ועמה החשיבות לשמירה על הטבע. התוכנית חקלאות ואיכות הסביבה כבר שנה שנייה בבית ספרינו והדבר נראה לעין. בבית הספר גינה חקלאית שמניבה ירק, (בסדרי הפסח אכלו התלמידים, חסות אשר גידלו וטיפחו), גינת נוי, פורחת ונותנת לבית הספר מראה יפה לעין. התלמידים מגלים אחריות לשמירה וטיפוח הערוגות. התוכנית פועלת בשכבת ה-ו. כרכזת נגשים אלי תלמידי השכבות האחרות בדרישה להשתתף בשעורי חקלאות. יש לציין שבט"ו בשבט השתתפו כל בית הספר בשתילה ביוזמתו של המדריך סלבו, אשר לו סבלות מיוחדת במינה. סלבו מגלה המון יוזמה ונעים לעבוד איתו.

בנקודה זו אציין את העמידה בזמנים  והאחריות של המדריכים  והאווירה הטובה שיש בזמן השיעור שלהם.

ישר כח!
קטי אזולאי רכזת קרב- לוי אשכול לוד

 



המלצה של אינדיגו - אוגוסט 2004 -
לחצו כאן לצפייה בהמלצה



מתוך דוח ביקורת על תוכנית העולם המופלא שבוצע ע"י יחידת הערכה של קרב


הממצאים לגבי איכות השיעור העלו שביעות רצון גבוהה מאד. השיעור מתנהל בדרך של עשייה פעילה.
מדברי המנהלות עולה שהתכנית מתרכזת בלמידה חווייתית:" לומדים על ארצות שונות דרך פעולה: אוכל, יצירה, מילים.
הרבה עשייה בתכנית" .

השיעור נעשה בדרך כלל בקבוצות המקבלות משימה לביצוע. מדברי התלמידים עולה שהם מאד אוהבים את השיעור הזה , ומציינים לטובה גם את הפעילות הקבוצתית. לדוגמה, אחת התלמידות ענתה לשאלה "מה את אוהבת בשיעור הזה" את התשובה: " את שיתוף הפעולה" .

גם בממד האישי נראה שברוב המקרים מצליחה התכנית לתת מענה למגוון רצונות / צרכים של ילדים. לדוגמה ,
אחד הילדים כתב שמה שהוא אוהב זה: "ככה אני יכול ללמוד קצת שפות"  בעוד שילדה אחרת אמרה:
" אני אוהבת שאני יכולה לבחור מה שאני אעשה בשיעור". " השיעורים כוללים תחרויות, משחקים, ספורים, הכנת מאכלים וניכר
כי יש בהן מגוון של הנאה, חיזוק הביטחון העצמי וביטוי לכישורים אישיים".



+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים